Kontaktirajte nas

Če imate kakršnokoli vprašanje, nam ga lahko posredujete preko spodnjega obrazca.


Vprašanje poslano.
?

Želite brezplačen promo dostop?

Sporočite nam, za katere predmete in razrede in brezplačen promo dostop vam bomo uredili v najkrajšem možnem času.

Zanima me predstavitev spletne podpore

Podatki poslani.

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za spremljanje statistike obiska. Izberite opcijo »Nadaljuj« ali pa na tej povezavi izklopite njihovo uporabo.
Nadaljuj

Strategije za razvoj bralne pismenosti

Nacionalni mesec skupnega branja – strategije za razvoj bralne pismenosti

V založbi DZS si dejavno prizadevamo k razvoju bralnega razumevanja, zato bralne strategije opisane v nadaljevanju vključujemo v izobraževalna gradiva za vse razrede osnovne šole. Za razvijanje bralne pismenosti med najmlajšimi smo pripravili kakovostna dodatna gradiva Berem, Pišem in Računam z Iksom 1–3. V omenjenih gradivih najdete raznolik nabor nalog za metodično razvijanje bralne pismenosti, veščin pisanja in strategij za reševanje matematičnih nalog. Gradiva omogočajo diferenciacijo, so usklajena z učnimi načrti in so odlično sprejeta po vsej Sloveniji. Pripravljene naloge olajšajo in popestrijo pouk, lahko pa so namenjene usvajanju oz. utrjevanju doma. So sistematične ter upoštevajo didaktične pristope od lažjega k težjemu, od konkretnega k abstraktnemu, od enostavnega k sestavljenemu.

Dodatna gradiva Berem, Pišem in Računam z Iksom 1–3 priporočajo tudi strokovnjaki oz. razvojni psihologi, zato jih lahko predstavite staršem na roditeljskem sestanku.

Razvoj branja je postopen proces. Začne se s prepoznavo posameznih glasov oz. črk, ki jih povezujemo v zloge, besede in povedi. Bralna pismenost je najvišja stopnja v razvoju branja in pomeni razumevanje besedila, uporabo pridobljenih informacij ter kritično osmišljanje napisanega. Glavni namen branja je razvijanje lastnega znanja in potencialov.

Bralno razumevanje izboljšamo z različnimi strategijami.

Pri najmlajših bralcih je to PONAVLJAJOČE BRANJE, ki pripomore k tekočnosti branja. Pomembno je, da je branje prijeten dogodek, v katerega sta vključena otrok in starejša oseba. Pri prvem branju naj besedilo prebere starejša oseba (lahko tudi večkrat). Nadaljujemo branje po posameznih povedih, in sicer tako, da poved najprej prebere odrasla oseba, nato pa isto poved prebere še otrok. Ko otroku uspe brez napak, nadaljujemo s sočasnim branjem. Zaključimo tako, da otrok besedilo poskuša prebrati sam. 

Ko otroci usvojijo tekočnost branja, k bralnemu razumevanju prispeva tudi ŠIRJENJE BESEDNEGA ZAKLADA. Otrok večji besedni zaklad doseže z branjem besedil, ki vključujejo nepoznane besede, pa tudi z različnimi igrami, kot so iskanje rim, reševanje ugank, dopolnjevanje in ugibanje besed.

Otroku pri bralnem razumevanju lahko pomagamo tudi z URJENJEM BRALNIH STRATEGIJ. Pred branjem ga lahko spodbudimo, da si prebere naslov in poudarjene besede ter ogleda slikovno gradivo. Ob tem naj razmisli, kakšne podatke bo vsebovalo besedilo. Priporočljivo je, da otrok po branju s svojimi besedami povzame vsebino besedila. Na začetku bo pri tem potreboval pomoč, a sčasoma bo vse bolj samostojen. Odlične metode za razvoj razumevanja so tudi aktivno branje, ustvarjanje miselnih vzorcev in različnih oblik povzetkov znanja.