Kontaktirajte nas

Če imate kakršnokoli vprašanje, nam ga lahko posredujete preko spodnjega obrazca.


Vprašanje poslano.
?

Želite brezplačen promo dostop?

Sporočite nam, za katere predmete in razrede in brezplačen promo dostop vam bomo uredili v najkrajšem možnem času.

Zanima me predstavitev spletne podpore

Podatki poslani.

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za spremljanje statistike obiska. Izberite opcijo »Nadaljuj« ali pa na tej povezavi izklopite njihovo uporabo.
Nadaljuj

EPI BRALNE ZNAČKE, smer branje!

 

Kljub temu, da trenutna situacija vpliva tudi na potek in izvedbo tekmovanja EPI bralne značke, ostaja cilj tekmovanja enak – spodbujati branje in k branju pritegniti čim več učenk in učencev. Da bi nam to uspelo tudi letos, bomo tekmovanja za EPI bralne značke letos izpeljali nekoliko drugače. Tekmovalni datumi so bili tradicionalno določeni za marec. Ker nas je dolgotrajno izvajanje pouka na daljavo presenetilo in si učenci zaradi tega niso mogli izposojati knjig, letošnje tekmovanje prestavljamo na maj. S tem bomo tekmovalcem zagotovili dovolj časa, da preberejo knjige.


 

Prosimo, da tekmovanje izpeljete do konca maja 2021. Med 10. do 21. majem 2021 izberite dan in določite uro tekmovanja, rezultate pa nam sporočite najpozneje do 31. maja 2021. V primeru, da želite sodelovati, vendar se še niste prijavili, je to še vedno možno - prijavo pošljite na mail azemina.kovacevic@dzs.si.  

  

 

                         
   
  
 

 Webinar z Donatello Fitzgerald! 

Hvala vsem, ki ste se nam pridružili v sredo, 25. 11., na webinarju z naslovom New ideas for engaging students in reading inside and outside the classroom. Webinar, poln uporabnih idej tudi za čas pouka na daljavo, je izvedla Donatella Fitzgerald, odlična predavateljica založbe Pearson z dolgoletnimi izkušnjami. 

            


 

 Why do we read? 

Vabljeni tudi k branju krajšega članka - za vse, ki vas zanima več o branju, o koristih in možnih načinih uporabe stopenjskega branja ter kako se Extensive in Intensive Reading medsebojno dopolnjujeta. Članek si lahko prenesete s klikom na gumb spodaj.

            


 

  6 Reasons to love greaded readers

Vabljeni tudi k branju krajšega bloga o koristih uporabe stopenjskega branja. 

  

           

 

 My EPI Reading Diary 

Za vse, ki ste se nam pridružili na webinarju z Vanesso Reis Esteves ali si ogledali posnetek, smo pripravili tudi delovne liste My EPI Reading Diary, ki si jih lahko prenesete in uporabite pri vašem delu. Delovni listi My EPI Reading Diary so pripravljeni za nižje razrede, od 1. - 2. razred do 5. razreda. 

            


Za nami je že prvi webinar, ki je potekal 22. 10. ob 16h 

Hvala vsem, ki ste se nam pridružili na webinarju v sodelovanju z založbo Penguin Random House z odlično predavateljico Vanesso Reis Esteves, ki je predstavila uporabne ideje in nasvete za aktivnosti, ki jih lahko uporabite pri branju in delu s knjižicami Ladybird v nižjih razredih.

             
 

    Ne zamudite nagradnega natečaja Kam te pelje #smerbranje

Ne zamudite nagradnega natečaja Kam te pelje #smerbranjeNatečajki dopolnjuje Epi bralne značke in poteka vzporedno s tekmovanjem, je namenjen učencem in dijakom, ki sodelujejo pri projektu. Namen natečaja je predstaviti, kaj ti pomeni branje v tujih jezikih, zakaj bereš oz. zakaj sodeluješ pri Epi bralnih značkah in kaj pričakuješ, da bodo pozitivni učinki le-tega.  Na natečaj se prijavite z izdelkom - plakatom, ki je lahko narejen v fizični (šeleshamer ipd.) ali elektronski obliki. 

           
 

Vsi vemo, kako pomembno je branje. In vendar je obdobje pouka na daljavo vsem novim tehnologijam navkljub temu vedenju zagotovo vdihnilo novo vsebino in poudarilo pomen branja še iz drugačnega zornega kota. Zakaj? Vse ostalo namreč postane precej težje, če posameznik ne more samostojno brati. V tej luči lahko morda o branju govorimo tudi kot o samoumevni predpostavki prečnih veščin oziroma veščin 21. stoletja. 
 
  1. Samostojno iskanje informacij in razumevanje prebranega je zagotovo veščina, ki jo potrebujemo vse bolj, ne glede na obliko pouka.
  2. Kritično razmišljanje in diskusije o prebranem, videnem, slišanem so zagotovo drugačne, če vključujejo reference in argumente iz različnih, tudi pisnih virov.
  3. In ne nazadnje, branje kot priljubljena prostočasna aktivnost pa je v stresnih in negotovih časih še toliko bolj dragocen način sproščanja.
 
In zakaj o vsem tem govorimo pri EPI bralnih značkah? 
 

V globaliziranem sodobnem svetu informacije in vsebine niso na voljo le v različnih formatih, ampak tudi jezikih. Koncept, ki poganja projekt že več kot dvajset let, pa temelji predvsem na spodbujanju branja in opogumljanju – knjige, prilagojene zahtevnostni ravni učencev v posameznem razredu od prvega razreda dalje in testi, ki se tudi učencem zdijo lahki, bodo pripomogli k temu, da se ne bodo bali branja v tujem jeziku. Že zgodaj imajo občutek, da zmorejo, kar je zagotovo dobro za samozavest in samopodobo, najverjetneje pa tudi dobra protiutež morebitni anksioznosti pri učenju tujih jezikov. 

Čeprav zlasti v nižjih razredih branje poteka vodeno, učenci glavnino branja opravijo samostojno. Branje je namreč izrazito individualna aktivnost. Tako so izpostavljeni jeziku – vendar drugače in drugačnemu jeziku kot ob gledanju serij in youtube kanalov. S tem pridobivajo širino, ne zgolj jezikovno, temveč tudi intelektualno. Zagotovo se vsako leto v seznamu znajde tudi kakšen naslov, ki ga učenci preberejo z veseljem, za lasten užitek. Kar lahko pozitivno vpliva na usvajanje jezika na nezavedni ravni. Kljub temu, da se vsako leto projekt zaključi s testi, lahko o EPI bralnih značkah zagotovo govorimo tudi kot o t. i. Extensive Reading, ki ni namenjen primarno iskanju in prepoznavanju jezikovnih struktur, ampak zgodbi oziroma vsebini in sporočilu. Seveda pa bodo ob tem zagotovo naleteli tudi na besede, ki jih še ne poznajo in na ta način usvajali tudi novo besedišče. 

Branje ne glede na vse spremembe v tehnologiji in načinu življenja zagotovo predstavlja steber izobrazbe v vsakem starostnem obdobju. Z Epi bralnimi značkami želimo pripomoči k temu, da ne bi tudi branje - kot vse samoumevno – dobilo premalo pozornosti.

 
 
PRAVILNIK O TEKMOVANJU ZA EPI BRALNE ZNAČKE je objavljen tukaj.