Kontaktirajte nas

Če imate kakršnokoli vprašanje, nam ga lahko posredujete preko spodnjega obrazca.


Vprašanje poslano.
?

Želite brezplačen promo dostop?

Sporočite nam, za katere predmete in razrede in brezplačen promo dostop vam bomo uredili v najkrajšem možnem času.

Zanima me predstavitev spletne podpore

Podatki poslani.

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za spremljanje statistike obiska. Izberite opcijo »Nadaljuj« ali pa na tej povezavi izklopite njihovo uporabo.
Nadaljuj

EPI BRALNE ZNAČKE, smer branje!

 

Vsi vemo, kako pomembno je branje. In vendar je obdobje pouka na daljavo vsem novim tehnologijam navkljub temu vedenju zagotovo vdihnilo novo vsebino in poudarilo pomen branja še iz drugačnega zornega kota. Zakaj? Vse ostalo namreč postane precej težje, če posameznik ne more samostojno brati. V tej luči lahko morda o branju govorimo tudi kot o samoumevni predpostavki prečnih veščin oziroma veščin 21. stoletja. 

  

 

                         
 
  1. Samostojno iskanje informacij in razumevanje prebranega je zagotovo veščina, ki jo potrebujemo vse bolj, ne glede na obliko pouka.
  2. Kritično razmišljanje in diskusije o prebranem, videnem, slišanem so zagotovo drugačne, če vključujejo reference in argumente iz različnih, tudi pisnih virov.
  3. In ne nazadnje, branje kot priljubljena prostočasna aktivnost pa je v stresnih in negotovih časih še toliko bolj dragocen način sproščanja.
In zakaj o vsem tem govorimo pri EPI bralnih značkah? 

  

 

V globaliziranem sodobnem svetu informacije in vsebine niso na voljo le v različnih formatih, ampak tudi jezikih. Koncept, ki poganja projekt že več kot dvajset let, pa temelji predvsem na spodbujanju branja in opogumljanju – knjige, prilagojene zahtevnostni ravni učencev v posameznem razredu od prvega razreda dalje in testi, ki se tudi učencem zdijo lahki, bodo pripomogli k temu, da se ne bodo bali branja v tujem jeziku. Že zgodaj imajo občutek, da zmorejo, kar je zagotovo dobro za samozavest in samopodobo, najverjetneje pa tudi dobra protiutež morebitni anksioznosti pri učenju tujih jezikov. 

Čeprav zlasti v nižjih razredih branje poteka vodeno, učenci glavnino branja opravijo samostojno. Branje je namreč izrazito individualna aktivnost. Tako so izpostavljeni jeziku – vendar drugače in drugačnemu jeziku kot ob gledanju serij in youtube kanalov. S tem pridobivajo širino, ne zgolj jezikovno, temveč tudi intelektualno. Zagotovo se vsako leto v seznamu znajde tudi kakšen naslov, ki ga učenci preberejo z veseljem, za lasten užitek. Kar lahko pozitivno vpliva na usvajanje jezika na nezavedni ravni. Kljub temu, da se vsako leto projekt zaključi s testi, lahko o EPI bralnih značkah zagotovo govorimo tudi kot o t. i. Extensive Reading, ki ni namenjen primarno iskanju in prepoznavanju jezikovnih struktur, ampak zgodbi oziroma vsebini in sporočilu. Seveda pa bodo ob tem zagotovo naleteli tudi na besede, ki jih še ne poznajo in na ta način usvajali tudi novo besedišče. 

Branje ne glede na vse spremembe v tehnologiji in načinu življenja zagotovo predstavlja steber izobrazbe v vsakem starostnem obdobju. Z Epi bralnimi značkami želimo pripomoči k temu, da ne bi tudi branje - kot vse samoumevno – dobilo premalo pozornosti.

 

OKTOBRA in NOVEMBRA

 
  
 
 
 
 
PRAVILNIK O TEKMOVANJU ZA EPI BRALNE ZNAČKE je objavljen tukaj.