Vsi vemo, kako pomembno je branje. In vendar je obdobje pouka na daljavo vsem novim tehnologijam navkljub temu vedenju zagotovo vdihnilo novo vsebino in poudarilo pomen branja še iz drugačnega zornega kota. Zakaj? Vse ostalo namreč postane precej težje, če posameznik ne more samostojno brati. V tej luči lahko morda o branju govorimo tudi kot o samoumevni predpostavki prečnih veščin oziroma veščin 21. stoletja.
![]() |
|
|
||
In zakaj o vsem tem govorimo pri EPI bralnih značkah? | ||
V globaliziranem sodobnem svetu informacije in vsebine niso na voljo le v različnih formatih, ampak tudi jezikih. Koncept, ki poganja projekt že več kot dvajset let, pa temelji predvsem na spodbujanju branja in opogumljanju – knjige, prilagojene zahtevnostni ravni učencev v posameznem razredu od prvega razreda dalje in testi, ki se tudi učencem zdijo lahki, bodo pripomogli k temu, da se ne bodo bali branja v tujem jeziku. Že zgodaj imajo občutek, da zmorejo, kar je zagotovo dobro za samozavest in samopodobo, najverjetneje pa tudi dobra protiutež morebitni anksioznosti pri učenju tujih jezikov. Čeprav zlasti v nižjih razredih branje poteka vodeno, učenci glavnino branja opravijo samostojno. Branje je namreč izrazito individualna aktivnost. Tako so izpostavljeni jeziku – vendar drugače in drugačnemu jeziku kot ob gledanju serij in youtube kanalov. S tem pridobivajo širino, ne zgolj jezikovno, temveč tudi intelektualno. Zagotovo se vsako leto v seznamu znajde tudi kakšen naslov, ki ga učenci preberejo z veseljem, za lasten užitek. Kar lahko pozitivno vpliva na usvajanje jezika na nezavedni ravni. Kljub temu, da se vsako leto projekt zaključi s testi, lahko o EPI bralnih značkah zagotovo govorimo tudi kot o t. i. Extensive Reading, ki ni namenjen primarno iskanju in prepoznavanju jezikovnih struktur, ampak zgodbi oziroma vsebini in sporočilu. Seveda pa bodo ob tem zagotovo naleteli tudi na besede, ki jih še ne poznajo in na ta način usvajali tudi novo besedišče. Branje ne glede na vse spremembe v tehnologiji in načinu življenja zagotovo predstavlja steber izobrazbe v vsakem starostnem obdobju. Z Epi bralnimi značkami želimo pripomoči k temu, da ne bi tudi branje - kot vse samoumevno – dobilo premalo pozornosti. |
||
|
||
|
||
Hvala vsem, ki ste se nam pridružili v sredo, 25. 11., na webinarju z naslovom New ideas for engaging students in reading inside and outside the classroom. Webinar, poln uporabnih idej tudi za čas pouka na daljavo, je izvedla Donatella Fitzgerald, odlična predavateljica založbe Pearson z dolgoletnimi izkušnjami. |
||
|
||
|
||
Vabljeni tudi k branju krajšega članka - za vse, ki vas zanima več o branju, o koristih in možnih načinih uporabe stopenjskega branja ter kako se Extensive in Intensive Reading medsebojno dopolnjujeta. Članek si lahko prenesete s klikom na gumb spodaj. |
||
|
||
|
||
Vabljeni tudi k branju krajšega bloga o koristih uporabe stopenjskega branja. | ||
|
||
|
||
Za vse, ki ste se nam pridružili na webinarju z Vanesso Reis Esteves ali si ogledali posnetek, smo pripravili tudi delovne liste My EPI Reading Diary, ki si jih lahko prenesete in uporabite pri vašem delu. Delovni listi My EPI Reading Diary so pripravljeni za nižje razrede, od 1. - 2. razred do 5. razreda. |
||
|
||
Hvala vsem, ki ste se nam pridružili na webinarju v sodelovanju z založbo Penguin Random House z odlično predavateljico Vanesso Reis Esteves, ki je predstavila uporabne ideje in nasvete za aktivnosti, ki jih lahko uporabite pri branju in delu s knjižicami Ladybird v nižjih razredih. |
||
|
||
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
||
PRAVILNIK O TEKMOVANJU ZA EPI BRALNE ZNAČKE je objavljen tukaj. | ||